Fredag!

Så snygg!


Äntligen fredag! Och datakunskapen är äntligen är slut, så jag är lycklig! Nu väntar jag på att mamma ska bli färdig med maten så ska jag äta fort, och sen sticka hem till Jonas Karles, där jag ska träffa folk! Mysigt, precis lagom mycket som jag orkar med ikväll. Spontant.

Jag har börjat få upp ögonen för jazz, kanske kan det vara för att David är hemma och han älskar jazz. Men det är väldigt bra i alla fall. Fast jag börjar försiktigt, har lyssnat en del på Michael Bublé och Diana Krall. Sitter faktiskt och lyssnar på det nu, och det som jag innan tyckt varit otroligt tråkigt, har plötsligt blivit otroligt bra! Jag har verkligen tyckt att jazz bara är lite spontan musik, ingen ordning och reda alls, men plötsligt gör det mig inte så mycket längre. Det är så soft helt enkelt. Kan jag verkligen rekommendera.
Och det nästan bästa av allt är att både Michael Bublé och Diana Krall har gjort åtminstone en julskiva var! Så nästa helg blir det jag ska lyssna på först!

Hemma hos oss har vi en "regel" att vi inte lyssnar på julmusik förrän första advent. Nästan petigt noga är det, på lördagen innan första advent klockan fyra. Pappa och mamma införde den här regeln när vi var små, antagligen för att vi skulle lyssa sönder låtarna annars, och pappa skulle få spader på oss.
Nuförtiden har vi alla egna mp3ar (svårt ord att säga i plural) så vi kan ju lyssna själva om vi vill. Men jag håller faktiskt kvar den regeln ändå, bara för att det är så mysigt att längta! Så på lördag nästa helg klockan fyra, stör mig inte! Jag ska lyssna på julmusik :D

Kommentarer
Postat av: Thea

Haha, det låter typiskt storbarnsfamilj! :P

2008-11-22 @ 17:55:13
Postat av: Anonym

jag lyssnar på julmusik året runt^^ Peter Jöbacks julskiva haha:)

2008-11-26 @ 19:19:48
Postat av: SIMON!!

BRA MED JAZZ

2009-10-06 @ 15:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0